tirsdag 13. april 2010

Bessa


Lenge siden jeg har vært innom bloggen nå..og mye har skjedd siden sist..
Teksten under har jeg skrevet på Mammakroken tidligere, men fikk lyst å ha det med her også..
Snart 3 mnd har gått nå, og savnet er stort...






Tenner ett lys for Bessa ikveld...
« på: Mandag 25 Jan 2010 kl.22:32 »

Ikveld tenner jeg lys for Bessa, min Kjære bestemor, som døde idag 92 år gammel..

Chris-Andrè & Lykke-Madeleine gikk bort til henne på sjukeheimen etter skolen i dag..
Traff min far og min tante der.
De snakket til henne, og fikk litt respons.. Har vært dårlig en stund nå, og veldig redusert de siste ukene. Vi skjønte vel alle hvilken vei det bar..
Er bare 2 uker siden hun sa til meg at hun var glad for hver dag hun fikk leve, men at hun ikke kom til å "bli gammel" Hun følte det på seg sa hun...

Pleierne skulle ta en prøve på henne, da den ene sier at "nå mister vi henne"...
Har pustet tungt i hele dag, surklet veldig.. Så var det stille....

Skulle så gjerne ha vært der sammmen med henne. Kom dit noen minutter etterpå.
Glad jeg jobber like ved....
Var der i nesten 4 timer i går.. da strøk hun meg på kinnet...
og hun vinket forsiktig til oss da vi gikk...

Vi hadde en fin stund.. <3


Da mine besteforeldre hadde gullbryllup, feiret de dagen i syden med gode venner.
Her fikk Bessa en rosa lækker nattkjole i silke med en slags bolero til.
De gikk med krone begge to, og hun hadde en flott "brudebukett" av rosa roser.
Dette har hun tatt vare på i alle år.. (16 år siden).
Nattkjolen synes hun var altfor fin til å skulle sove med..... ville heller legge den vekk, og gå med den når hennes dag kom.. Dette har hun sagt meg flere ganger..

Idag fikk hun kjolen på ..
Såg ut som en prinsesse der hun låg...og i armkroken hadde hun en Puse-bamse.
Hun levde og åndet for katten sin...som sov sammen med henne hver eneste natt.
Hun var så fin...så fin.... <3

Jeg er heldig som har fått bo så tett innpå henne de siste 8 1/2 årene.
Og veldig takknemlig for at mine barn har fått bli kjent med sin oldemor.
De har hatt ett utrolig nært og godt forhold...

Det er stille i huset nå....
Jeg kommer til å savne henne noe ubeskrivelig.. Men hun har det godt nå..
Og vi har veldig mange fine og gode minner å se tilbake på.

Hvil i fred, Bessa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar